Skip to main content

Credit modules taught in English language

Bachelor of Science

  • Intellectual analysis of data  (2 ECTS) /Verlan, Andrew Associate professor/
  • Recursive algorithms and data structures  (2 ECTS) /Huseva, Iryna Associate professor/
  • Complex algorithms programming  (2 ECTS) /Huseva, Iryna Associate professor/
  • Numerical methods for computer graphics systems-1  (2 ECTS) /Gourjii, Alexandre Professor/
  • Numerical methods of computation-2  (3 ECTS) /Gourjii, Alexandre Professor/
  • Parallel and distributed computing  (2 ECTS) /Smakovskiy, Denys Associate professor/

Master of Science

  • Analysis of big-data arrays  (2 ECTS) /Verlan, Andrew Associate professor/
  • Methods and technologies of computational intelligence  (4 ECTS) /Verlan, Andrew Associate professor/
  • Theoretical and algorithmic bases of production rule systems  (2 ECTS) /Verlan, Andrew Associate professor/
  • Visualization of graphic data and geometric information  (4 ECTS) /Demchyshyn, Anatoliy Associate professor/
  • Methods of synthesis of virtual reality  (4 ECTS) /Demchyshyn, Anatoliy Associate professor/
  • Design of Systems with Distributed Databases  (5 ECTS) /Huseva, Iryna Associate professor/
  • Post-relational databases  (4 ECTS) /Mykhailova, Iryna Associate professor/
  • Mathematical methods of modeling of systems with distributed parameters (2 ECTS/Gourjii Alexandre, Professor/
  • Methodology of scientific research  (4 ECTS/Gourjii Alexandre, Professor/
  • Distributed high-performance computing  (3 ECTS) /Smakovskiy, Denys Associate professor/

Comments

Popular posts from this blog

Bachelor's diploma projects 22/23

Програмний застосунок  моделювання зубчатих коліс системи фокусування об'єктиву наносупутника Короткий опис роботи: Розробити програмне забезпечення для компютерного моделювання зубчатих коліс системи фокусування об'єктиву наносупутника. Мови програмування: JS, CPP протокол програмування: WebGL Подальша робота може бути пов'язана з розрахунком моделі зубчатої передачі. Захист проекту передбачає участь у міжнародній конференції з публікацією тез. Посилання 1 Посилання 2 Demo 1 Demo 2 Програмний застосунок  видалення шуму матриці з масивом кольорових світлофільтрів Баєра Короткий опис роботи: Розробити програмне забезпечення для видалення шуму матриці з масивом кольорових світлофільтрів Баєра. Мови програмування: JS, CPP протокол програмування: WebGL Подальша робота може бути пов'язана з розрахунком чіткості фокусу при якому було отриано зображення. Захист проекту передбачає реєстрацію авторського свідоцтва на програмний застосунок.

Diploma projects 24/25

  Апаратне забезпечення Графічна карта із підтримкою мови GLSL Метод моделювання відбиття звукових хвиль у трубі Войта із застосуванням графічного процесору Провести огляд існуючих методів  моделювання розповсюдження звукових хвиль. Провести реалізацію методу розрахунку розповсюдження хвилі на основі кінцево різницевої схеми розрахунку апроксимації оператора Лапласу із застосуванням мови GLSL. Змоделювати пряму та заломлену трубу Войта у вигляді відрізків прямих, що відбивають хвилю. Провести моделювання розповсюдження хвилі у прямій та заломленій трубі та порівняти результати Апаратне забезпечення USB 2.0 CVCT камера з обєктивом діаметром не менше 50мм. Метод визначення орієнтації у просторі на основі зоряного датчику Розробити метод відслідковування зірок на основі бібліотеки OpenCV для відстеження орієнтації камери керуючись зображенням зоряного неба. Швидкість роботи програмно-апартного комплексу має забезпечувати не менше ніж 25кадрів/c, що необхідно для відслідковування ...

PA #0

Gate Gate name: ntuu.kpi@ukr.net Requirements Construct and render wire-frame model representing a Palm and 15 phalanges of your hand using 16 parallelepipeds with OpenGL API. Each finger has to be individually bent according to the parameters controlled by keyboard combinations (e.g. a/z, s/x, d/f, etc). Input Outline your hand on a sheet of graph paper. Make sure the start of the coordinate system corresponds to your wrist. * find the coordinates of every joint: P 0 i , P 1 i , P 2 i  , i = 0..4; * find the length of every phalanx: L 0 i , L 1 i , L 2 i  , i = 0..4; * find the axes of rotation of every phalanx: r 0 i , i = 0..4. Implementation aspects 1) Implement a function that draws a wireframe parallelepiped using OpenGL API: void DrawWireFrameParallelepiped(Vec3 start, float width, float height, float length); {       Draw Twelve Lines } 2) Using combinations of translations and rotati...